Scielo RSS <![CDATA[Revista Cubana de Investigaciones Biomédicas]]> http://scielo.sld.cu/rss.php?pid=0864-030020180002&lang=en vol. 37 num. 2 lang. en <![CDATA[SciELO Logo]]> http://scielo.sld.cu/img/en/fbpelogp.gif http://scielo.sld.cu <![CDATA[<b>Influence of design parameters on the biomechanical behavior of a short dental implant</b>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200001&lng=en&nrm=iso&tlng=en <![CDATA[<b>Biomechanical analysis in sports walk among beginners and high performance athletes</b>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200002&lng=en&nrm=iso&tlng=en <![CDATA[<b>Periodontal disease in pregnant women of the first and third trimesters of pregnancy</b>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200003&lng=en&nrm=iso&tlng=en <![CDATA[<strong>Mood state in leisure time of students who university start and finish</strong>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200004&lng=en&nrm=iso&tlng=en <![CDATA[<b>Fundamentals of human capital management in hospital entities</b>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200005&lng=en&nrm=iso&tlng=en <![CDATA[<b>Non-carious dental lesions in patients treated at the Siboney Stomatology Clinic</b>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200006&lng=en&nrm=iso&tlng=en <![CDATA[<b>Anxiety levels among students who start and finish their studies in physical activity</b>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200007&lng=en&nrm=iso&tlng=en <![CDATA[<strong>Strengthening the effectiveness in free throws of young basketball players</strong>: <strong>Biomechanical linking</strong>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200008&lng=en&nrm=iso&tlng=en <![CDATA[<b>Magnetic field of extremely low frequency: Safety of its application at the level of the central nervous system</b>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200009&lng=en&nrm=iso&tlng=en <![CDATA[<b>Emotional education. Approach to the process of death at schooll</b>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200010&lng=en&nrm=iso&tlng=en El tema de la muerte es raramente abordado en las escuelas, existiendo una negación a la misma, propia de valores y arraigos presentes en la sociedad occidental actual. La educación socio-emocional en las escuelas, es un área emergente con escasos programas rigurosos y bien diseñados en relación a la muerte y el duelo; educar hacia el proceso de pérdida y lo que esta genera en las personas, debería incluirse como contenido curricular. Realizar un análisis sistemático sobre las diferentes propuestas metodológicas orientadas a la educación para la muerte.<hr/>The issue of death is rarely addressed in schools, there is a denial of it, typical of values and roots present in today's Western society. Social-emotional education in schools is an emerging area with few rigorous and well-designed programs in relation to death and grief; educate towards the process of loss and what it generates in people, should be included as curricular content. Carry out a systematic analysis on the different methodological proposals aimed at education for death <![CDATA[<b>Exoskeleton design for lower limb</b>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200011&lng=en&nrm=iso&tlng=en El tema de la muerte es raramente abordado en las escuelas, existiendo una negación a la misma, propia de valores y arraigos presentes en la sociedad occidental actual. La educación socio-emocional en las escuelas, es un área emergente con escasos programas rigurosos y bien diseñados en relación a la muerte y el duelo; educar hacia el proceso de pérdida y lo que esta genera en las personas, debería incluirse como contenido curricular. Realizar un análisis sistemático sobre las diferentes propuestas metodológicas orientadas a la educación para la muerte.<hr/>The issue of death is rarely addressed in schools, there is a denial of it, typical of values and roots present in today's Western society. Social-emotional education in schools is an emerging area with few rigorous and well-designed programs in relation to death and grief; educate towards the process of loss and what it generates in people, should be included as curricular content. Carry out a systematic analysis on the different methodological proposals aimed at education for death <![CDATA[<b>Prediction of coronary risk in Rheumatoid Arthritis by variables associated with its immunological activity </b>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200012&lng=en&nrm=iso&tlng=en El tema de la muerte es raramente abordado en las escuelas, existiendo una negación a la misma, propia de valores y arraigos presentes en la sociedad occidental actual. La educación socio-emocional en las escuelas, es un área emergente con escasos programas rigurosos y bien diseñados en relación a la muerte y el duelo; educar hacia el proceso de pérdida y lo que esta genera en las personas, debería incluirse como contenido curricular. Realizar un análisis sistemático sobre las diferentes propuestas metodológicas orientadas a la educación para la muerte.<hr/>The issue of death is rarely addressed in schools, there is a denial of it, typical of values and roots present in today's Western society. Social-emotional education in schools is an emerging area with few rigorous and well-designed programs in relation to death and grief; educate towards the process of loss and what it generates in people, should be included as curricular content. Carry out a systematic analysis on the different methodological proposals aimed at education for death <![CDATA[<b>Prevalence of toxoplasmosis in students of the National University of Chimborazo in Ecuador</b>]]> http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0864-03002018000200013&lng=en&nrm=iso&tlng=en El tema de la muerte es raramente abordado en las escuelas, existiendo una negación a la misma, propia de valores y arraigos presentes en la sociedad occidental actual. La educación socio-emocional en las escuelas, es un área emergente con escasos programas rigurosos y bien diseñados en relación a la muerte y el duelo; educar hacia el proceso de pérdida y lo que esta genera en las personas, debería incluirse como contenido curricular. Realizar un análisis sistemático sobre las diferentes propuestas metodológicas orientadas a la educación para la muerte.<hr/>The issue of death is rarely addressed in schools, there is a denial of it, typical of values and roots present in today's Western society. Social-emotional education in schools is an emerging area with few rigorous and well-designed programs in relation to death and grief; educate towards the process of loss and what it generates in people, should be included as curricular content. Carry out a systematic analysis on the different methodological proposals aimed at education for death