SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número3La prensa escrita para el desarrollo de habilidades lingüísticas y comunicativas en clases de InglésValores sociales y métodos de enseñanza: lo que deben mejorar los docentes universitarios desde la visión de los estudiantes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Humanidades Médicas

versión On-line ISSN 1727-8120

Resumen

GARZA LEAL, Eric  y  LLANES ALBERDI, Hilario Amado. Educational model to develop cultural identity. Rev Hum Med [online]. 2015, vol.15, n.3, pp. 562-581. ISSN 1727-8120.

Cultural identity has been studied from different scientific disciplines and considered from various perspectives. The theoretical references of its study come from diverse areas of knowledge. Being not exclusively a Latin American theme, Latin America is exactly one of the places that provide a controversial analysis. This article deals with the results of a study on cultural identity in students registered in the Preparatory n. 1, at the Autonomous University of Nuevo Leon, and presents an educational model for its development.

Palabras clave : educational model; cultural identity; identity; culture; Autonomous University of Nuevo Leon.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License