SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número3Reflexiones y alternativas en torno al rol de la disciplina académica en la carrera de MedicinaSentido, criterios y utilidades de la evaluación del aprendizaje basado en problemas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación Médica Superior

versión impresa ISSN 0864-2141

Resumen

TEXIDOR PELLON, Raiza; REYES MIRANDA, Daniel  y  CISNEROS REYNA, Horlys. Use of native language in teaching of foreign idioms. Educ Med Super [online]. 2007, vol.21, n.3, pp. 0-0. ISSN 0864-2141.

Criteria and reasoning of different outstanding authors in the sphere of language teaching regarding the use of mother tongue in this activity, mainly in English teaching, were presented. Author's criteria and experiences were exposed in this field as well as suggestions for the use of mother tongue in the context of the teaching of English as a foreign language in Cuban medical universities.

Palabras clave : Mother tongue; language teaching; English.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )