SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número70Teatro de títeres como estrategia para potenciar la atención de niños de 5 años de la Escuela de Educación Básica Isabel Herrera de VelázquezLa educación científica y la filosofía de la ciencia: una relación necesaria como propuesta académica en el currículo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Conrado

versión On-line ISSN 1990-8644

Resumen

PARAMO RENGIFO, Carlos Alberto. Mathematical luditic: A project to teach and learn in Basic Education in Colombia. Conrado [online]. 2019, vol.15, n.70, pp. 376-383.  Epub 02-Dic-2019. ISSN 1990-8644.

The identification and analysis of the shortcomings presented in the area of mathematics of 6th and 7th grade students, I create the basis for implementing a proposal that integrates disciplinary knowledge with current technologies, and in response to this requirement use playfulness and computer science as a resource to stimulate motivations, develop mathematical skills and citizen skills. The work informs about the theoretical and methodological positions that the author assumes to create the project, including reference to the procedure that was followed and the results.

Palabras clave : Application of ICT; Pedagogy of Classroom Projects; Active Learning Methodology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )