SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número77Consideraciones para una propuesta de promoción de la lectura en la formación inicial docente universitariaEnseñar el comportamiento humano con el caso de impacto manipulativo de los recursos mediáticos en una audiencia en condiciones pandémicas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Conrado

versión On-line ISSN 1990-8644

Resumen

ZAMBRANO ACOSTA, Edward Nilson. Interculturality and musical education in Colombia. Notes for a classroom project. Conrado [online]. 2020, vol.16, n.77, pp. 258-266.  Epub 02-Dic-2020. ISSN 1990-8644.

Among the orientations of education policy in Colombia is the need to strengthen the intercultural perspective of education in order to contribute to the configuration of national identity as a synthesis and crossover of cultural differences. In this effort, the potential of music for these purposes is recognized, above all, if it is assumed as an alternative for fostering music education and preserving the sound and rhythmic world of ethnic groups and indigenous peoples in cultural practices and thus contributing to the knowledge and enjoyment of traditional music as a heritage and legacy for new generations.

Palabras clave : Musical education; traditional music; interculturality.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )