SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número3Urgencia de la formación investigativa para los futuros docentes parvularios. Caso de la Universidad Politécnica Salesiana de EcuadorFundamentos del aprendizaje en red desde el conectivismo y la teoría de la actividad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

MARTELL SOCARRAS, Mirtza  y  MORENO IGLESIAS, Modesta. Theoretical Considerations on the Process of Assessing Didactic, Pedagogic, Professional Competence. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2016, vol.35, n.3, pp. 88-97. ISSN 0257-4314.

Starting from the systematization of theoretical referents in assessment as a general category, this paper presents a process of assessing didactic, pedagogic, professional competence during the early stages of training given to students doing a degree in pedagogy. This will contribute to the implementation of a systemic, comprehensive and contextualized process of assessment by faculty and tutors, together with other participating agents and agencies.

Palabras clave : pedagogic training; competent; didactic performance; theoretical and methodological training..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License