SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número285¿Cómo evaluar la cultura? Algunas experiencias en evaluación culturalGrupos sociales y color de la piel en el acceso y continuidad de estudios en las universidades cubanas hoy índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Universidad de La Habana

versión On-line ISSN 0253-9276

Resumen

SOLER MAS, Yanela  y  HERRERA BARREDA, Dagmar. Critical Studies of Multimodal Discourses and their Use in Teaching How to Analyze Audiovisual Messages that Appear in the Press. UH [online]. 2018, n.285, pp. 223-231. ISSN 0253-9276.

This paper proposes a method of teaching how to analyze audiovisual messages that appear in the press, based on critical studies of multimodal discourses. It starts by considering audiovisual language to be multimodal. It also deals with the complexitys of the sames, describes audiovisual press language, and presents the main pedagogical resources used in teaching that useful how to analyze audiovisual messages that appear in the press, with these being considered multimodal.

Palabras clave : Critical Studies of Multimodal Discourses; Audiovisual Message in the Press; Press Discourse.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License