SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número87Autoconocimiento vocacional y proyecto de vida en estudiantes de un instituto de la región Ica, Perú-2024Tendencias educativas que sustentan la relación universidad-familias en la formación de profesionales en Pedagogía-Psicología índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


EduSol

versión On-line ISSN 1729-8091

Resumen

SALGUERO VIVANCO, Rocío Elizabeth; SALGUERO VIVANCO, Stalin Fabian  y  SALGUERO VIVANCO, Ángel Raúl. Towards meaningful learning in basic education: application of inclusive strategies in the sixth grade. EduSol [online]. 2024, vol.24, n.87, pp. 69-81.  Epub 15-Abr-2024. ISSN 1729-8091.

This study explores the implementation of inclusive pedagogical strategies in basic education to promote meaningful learning. Using a mixed-methodology approach, it examines the perceptions of teachers and students and the impact of these strategies on student performance and participation. The results associate the application of inclusive methods with increased understanding and knowledge retention, promoting equality and diversity. The article highlights the importance of adapting educational practices to meet the needs of students, underscoring the role of teachers in creating an inclusive and effective learning environment.

Palabras clave : Meaningful Learning; Inclusive Education; Pedagogical Strategies; Basic General Education; Effective Teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés