SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número85El papel de la conciencia fonológica en la comprensión lectora a través de los entornos virtualesMipymes, análisis y reflexión desde la formación de competencias emprendedoras en los estudiantes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Conrado

versión On-line ISSN 1990-8644

Resumen

GUZMAN VERA, Yesly María Esther  y  MORENO TAPIA, Javier. Assess creative thinking in architecture students. Conrado [online]. 2022, vol.18, n.85, pp. 389-396.  Epub 02-Abr-2022. ISSN 1990-8644.

Creative thinking in architecture is fundamental for the innovative solution, development of original proposals, and for the resolution of problems, since architecture is not only a professional career but a way of thinking, to be able to create spaces that are useful and work for what they were designed; In this way, the objective of this article focuses on exposing the adaptation and integration of two tests to evaluate creative thinking in architecture students, in order to establish a diagnosis that allows designing didactic strategies.

Palabras clave : Evaluation; creative thinking; architecture.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )