SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número87Caracterización para la formación ciudadana de estudiantes de medicina. Propuesta desde la investigación-acción participativaComportamiento de la autonomía estudiantil en la Facultad de ciencias médicas de Morón índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Conrado

versión On-line ISSN 1990-8644

Resumen

AVILA PORTUONDO, Ailet Maria. Intercultural coexistence: reflection of a necessary concept. Conrado [online]. 2022, vol.18, n.87, pp. 166-171.  Epub 02-Ago-2022. ISSN 1990-8644.

The presence of students with cultural diversity motivates the study of intercultural coexistence. This research responds to the "Intercultural Education" Project of the Preparatory Faculty of the University of Medical Sciences of Havana. Analyze the theoretical perceptions of the concept of intercultural coexistence, was the objective. Scientific research methods were used: heuristic, analytical-synthetic, inductive-deductive, historical-logical, among others. As a result, a concept of intercultural coexistence is offered from an integrating vision with the four fundamental learnings of education and the stages of the intercultural process, and thereby contribute to the development of intercultural education.

Palabras clave : Concept; intercultural coexistence; stages of the intercultural process.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )