SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número91Oportunidades de aplicación de herramientas en línea para mejorar la eficiencia de la enseñanza universitaria a distanciaCienciometría: actividad científica de las universidades públicas del sur del Perú en Scopus índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Conrado

versión On-line ISSN 1990-8644

Resumen

ANAYA-FIGUEROA, Tania María; BRITO-GARCIAS, José Gregorio  y  MONTALVO-CASTRO, Jorge. Challenges of academic writing in undergraduate students: a review of the literature. Conrado [online]. 2023, vol.19, n.91, pp. 86-94.  Epub 30-Abr-2023. ISSN 1990-8644.

This article presents a review of studies on academic writing from an initial sample of 216 articles indexed in Scopus and Web of Science. It analyzes the problem in four axes: context, individual, university and text. It establishes that academic writing is a non-transferable cognitive capacity linked to the socio-cultural field. The article highlights the importance of intrinsic motivation and feedback. It states that the texts need to meet standards of acceptability, informativeness and intentionality. It is concluded that writing should be considered a transversal competence of the university curriculum and that ICTs allow improving the quality of texts.

Palabras clave : Academic writing; Higher education; University; Text production.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )