SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1En defensa del gerundio proscrito ―ni horror, ni error―Clima organizacional en los procesos de mejora de la calidad universitaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


EDUMECENTRO

versión On-line ISSN 2077-2874

Resumen

SANCHEZ LARA, Ricardo Antonio  y  MOYA AGUILAR, Trinidad. Argumentative writing and educational justice in educational contexts in the health area. EDUMECENTRO [online]. 2021, vol.13, n.1, pp. 275-282.  Epub 31-Mar-2021. ISSN 2077-2874.

This document proposes a critical-argumentative production model for initial training in the health area, focusing the writing process on the participation of students as authors and on the redistribution of roles during the production stage. The objective is to show an approach to argumentative writing from four principles of the framework of educational justice: deliberation, participation, author representation and role redistribution.

Palabras clave : educational justice; critical writing, argumentative writing.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )