SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2Procedimiento para la evaluación de la calidad percibida de los servicios de restauración no estatales contratados por la agencia Havanatur S. ALa dimensión ética en los nexos Ciencia-Tecnología-Sociedad. Un estudio de caso en un grupo de investigadores de la Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad de Cienfuegos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Universidad y Sociedad

versión On-line ISSN 2218-3620

Resumen

BARRERA GARCIA, Aníbal; PENA SKLYAR, Irina  y  PENA MATOS, Maximino. Design and implementation of the virtual learning environment using Moodle education content management system. Case study: subject ergonomics. University of Cienfuegos, Cuba. Universidad y Sociedad [online]. 2016, vol.8, n.2, pp. 33-40. ISSN 2218-3620.

This paper describes the method for the design and implementation of the virtual course of the subject Ergonomics for third year students of the Industrial Engineering career at the Cienfuegos University. The implementation process of the virtual course of Ergonomics subject is described in the Moodle CMS of the University of Cienfuegos, based on the model of the virtual course designed in this document. A questionnaire to assess the student satisfaction level using the Moodle platform for Ergonomics subject is designed, as well a sample analysis of the results.

Palabras clave : Moodle; Ergonomics; virtual course; learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License