SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número3LA CONSTRUCCIÓN DE PODER HACIA UNA EDUCACIÓN AMBIENTAL PARTICIPATIVALA ACTIVIDAD EMPRENDEDORA EN LA PROVINCIA DE EL ORO, UNA REVISIÓN DESDE LA UNIVERSIDAD índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Universidad y Sociedad

versión On-line ISSN 2218-3620

Resumen

SAMYN, Griet; ESPINOZA FREIRE, Enrique  y  ROJAS-GARCIA, Carlos. COMMUNITY EDUCATION IN ECUADOR: THE CASE OF THE PROVINCE EL ORO. Universidad y Sociedad [online]. 2017, vol.9, n.3, pp. 67-72. ISSN 2218-3620.

Community education in the province El Oro, Ecuador was examined from a pedagogical perspective. A study based on key interviews with experts and local opinions points out not only the importance of community education in rural areas, but also its gaps and challenges. The exploration of the school as a cultural cosmogony was suggested in order to set-up a pedagogical work frame. This paper proposes pertinent strategies for an effective pluri-cultural community education system.

Palabras clave : Education; community; school.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License