SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número71La investigación y el posgrado mediante la innovación y la integración científica en el desarrollo localEstrategia didáctica para el desarrollo del pensamiento numérico desde el proceso de enseñanza-aprendizaje del álgebra índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Varona. Revista Científico Metodológica

versión On-line ISSN 1992-8238

Resumen

PEREZ ARIZA, Karel; COAGUILA MANERO, Liliana Milagros  y  GARCIA, Luis Jorge Varela. The primary student's cognitive performance valuation when words problems understanding. Varona [online]. 2020, n.71, pp. 71-76.  Epub 01-Feb-2021. ISSN 1992-8238.

The words problems understanding constitute an essential objective and content of the primary education. The investigations have more than enough evaluation of the quality of the Mathematics learning they have conceptualized the work with problems like part of the superior levels of the cognitive performance of the students, what has limited their boarding like specific object of teaching and learning. Consequently, the article objective's is to elaborate the levels of cognitive performance of the words problems understanding in the primary education.

Palabras clave : valuation; cognitive performance; understanding; words problems; primary education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )