SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número75Características del proceso educativo de los educandos con discapacidad intelectual para la orientación profesionalLa producción científica en el campo jurídico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Conrado

versión On-line ISSN 1990-8644

Resumen

PAREDES RIERA, Julio  y  RIVERA BURGOS, Magdalena. The necessary school: an open, transformative analytical institution committed to its context. Conrado [online]. 2020, vol.16, n.75, pp. 243-250.  Epub 02-Ago-2020. ISSN 1990-8644.

In the article, an analysis of the Educational Institutions, the new scenarios of contemporary education, configurations, resistances, changes, problems, disruptions in the formal training field starting from a historical-documentary approach comparing the influential currents of the curriculum, its alienated Government impositions on the educational system until it drifts from the synchronous pragmatism of Ecuadorian education and its role as a contributor to sustainable and sustainable development.

Palabras clave : Educational Institutions; contemporary education; Ecuadorian educational system.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )