SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número2El seguimiento de graduados: una perspectiva desde los docentes y estudiantes de la carrera de Medicina Veterinaria y Zootecnia de la Universidad Técnica de ManabíFormación por competencias en estudiantes de Diseño Industrial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

TAPIA UBILLUS, Alex Miguel  y  GRANADOS ROMERO, Jesús María. Role of Aprioristic Theories in Building Young Professor's Professional Identity. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2017, vol.36, n.2, pp. 76-94. ISSN 0257-4314.

This paper presents the results of a piece of research on young professors of the Faculty of Philosophy, Catholic University of Santiago de Guayaquil. The beginning of their careers as professors is described and examined, and the role actually played by theories in building professional identity is determined. The results show that this methodology gradually improves with acquiring knowledge, and it is influenced by the atmosphere at the University where professors teach.

Palabras clave : professional identity; teaching training; young professors.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License