SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número1La actividad económica en la red de instituciones del Ministerio de Educación Superior, como respaldo a la obra de la educación superior cubanaAprendizaje basado en problemas y enseñanza por proyectos: alternativas diferentes para enseñar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

RIVERA CALLE, Fredy Marcelo  y  GARCIA MARTINEZ, Andrés. Inverted Classroom with Emerging Technologies in Virtual Environments in the Universidad Politécnica Salesiana del Ecuador. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2018, vol.37, n.1, pp. 108-123. ISSN 0257-4314.

The so-called inverted classroom learning is a model that has brought about a special interest. The said model relocates part or most of the direct instructions outside the classroom, in order to take advantage of the class period, to maximize the interactions between the teacher and the student and among the students, all of it supported by the emerging technologies. The present work addresses the main theoretical-methodological referents on the inverted classroom in virtual environments with emerging technologies available at the Universidad Politécnica Salesiana del Ecuador, based on principles and on a strategy for their implementation.

Palabras clave : developmental teaching; invisible learning; experimental learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License