SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número3Lectura de documentos en papel versus documentos digitales en universidades de Colombia y UcraniaAsociación de Universidades «Grupo Montevideo» como experiencia de integración y desarrollo académico en el CONOSUR índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

CURIEL PEON, Laura; OJALVO MITRANY, Victoria  y  CORTIZAS ENRIQUEZ, Yinet. Socio-Affective Education in Teaching-Learning Process. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2018, vol.37, n.3 ISSN 0257-4314.

In this study, the significance of the affective within the framework of education and its role in facing current global challenges are examined. Socio-affective education was implemented in the subject Teaching Seminar, by using the style of educational communication, and participatory methods. The results obtained encourage the doers to further examine this topic.

Palabras clave : socio-affective education; style of educational communication; participatory methods.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )