SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número1Multimedia «Cambio climático, retos y desafíos: un medio de enseñanza para la educación ambiental»Formación de la competencia «desarrollar sistemas web en los espacios virtuales de aprendizaje» índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

HIDALGO VALDES, María-Cristina; CARRASCO-VELAR, Ramón  y  DIAZ-BRAVO, Tito. A New Perspective on Peer Tutoring. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2020, vol.39, n.1  Epub 01-Abr-2020. ISSN 0257-4314.

This paper describes an experience in peer tutoring with fourth and fifth year students at the University of Informatics Sciences. The project Action for Vocational Guidance and Motivation was made, with these students tutoring students at schools located in the nearby community, and taking action to arouse interest in studying informatics sciences. The results show that motivating action is different from peer tutoring, because it includes depictions of live inside the campus and explanations of what informatics sciences are, which is why the term motivating tutoring is coined.

Palabras clave : higher education; career guidance; peer tutoring.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )