SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número3Aplicaciones de la física y otras disciplinas en la preparación de los estudiantes universitarios para la defensaHidráulica Virtual: asignatura optativa para estudiantes de la carrera de Ingeniería Hidráulica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

MACIA GRAVIER, María Elena  y  NOA SILVERIO, Luisa. Learning Communities to Contribute to the Improvement of DESOFT’s Specialists. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2020, vol.39, n.3  Epub 01-Oct-2020. ISSN 0257-4314.

The dynamics of growth in all spheres of knowledge requires constant updating of the knowledge acquired, which is reflected in the concept of lifelong learning. In this sense, non-formal learning, especially in the business sector, is a trend that is becoming increasingly evident. The Computer Applications Company DESOFT is not unaware of these circumstances. In this article, we will explain, in part, the strategy proposed for DESOFT related to the learning of specialists, specifically how this should be done in order to ensure that there is a transfer of knowledge and its permanent updating.

Palabras clave : non-formal learning; learning communities; DESOFT; knowledge management.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )