SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número74Tres enfoques para el desarrollo personológico de los educandos. Una aproximación a sus características e integraciónAlgunas recomendaciones metodológicas en el desarrollo de la escritura creativa en inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Varona. Revista Científico Metodológica

versión On-line ISSN 1992-8238

Resumen

CRUZ BARCELAY, Iraida; GONZALEZ PIEDRAFITA, Deysi  y  GAYLE MOREJON, Arturo. The complementary programs and their implementation from the Didactic of Mathematic. Varona [online]. 2022, n.74, pp. 105-112.  Epub 02-Jun-2022. ISSN 1992-8238.

The use of options that promote the diversification of educational offers is a crucial element that should be given attention from training. The design and implementation of complementary programs for the exercise of mathematical content constitutes an alternative implementation to prepare teachers in training. The work presented constitutes the result of the actions that the Private Didactic discipline has put into practice for the preparation of the future graduate in correspondence with the III Improvement of the National Education System, which requires a teacher willing to attend diversity in any context.

Palabras clave : private didactics; improvement; complementary programs.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )