SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2La orientación del comportamiento humano en las instituciones de educación superiorAplicación informática de soporte a la gestión estratégica universitaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Retos de la Dirección

versión On-line ISSN 2306-9155

Resumen

CRESPO LEON, Ernesto  y  MESA CONTERAS, Gislena. Alignment of University Management Processes to Target Group Expectations. Rev retos [online]. 2019, vol.13, n.2, pp. 246-257.  Epub 14-Sep-2019. ISSN 2306-9155.

This article shows the outcome of research done within the improvement management framework in Cuban universities. Accordingly, an analytical procedure is suggested, which is made of different moments, including identification of target groups, determination of their needs and expectations, and their classification depending on the power/impact matrix, implemented at Marta Abreu Central University of Las Villas, Santa Clara, Cuba. A number of strategic decisions oriented to effective alignment between management processes and target groups were considered.

Palabras clave : requirements; target groups; needs; expectations.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )