SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número3Oferta académica en educación superior y la demanda académica de bachillerato y ocupacional en Santo DomingoEstrategia metodológica para el fortalecimiento del trabajo colaborativo en los docentes de la Escuela de Educación Básica «República del Ecuador» índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

JIMENEZ MARATA, Anette. El desafío de formar autores de ciencia. Una mirada a la práctica de un grupo de docentes del posgrado universitario cubano. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2022, vol.41, n.3  Epub 05-Dic-2022. ISSN 0257-4314.

The arrival of Cuban university students at the postgraduate level demands from them a series of competences, among which stands out the achievement of an efficient scientific writing, an essential requirement in the socialization of new knowledge. To achieve this goal, it is not enough to diagnose the errors and limitations of students in the production of texts. It is also necessary to make teachers aware of the role they play in this process, regardless of whether they are language teachers or not. For this reason, this article proposes to analyze the role of teachers of the master´s degree in Social Development, FLACSO-Cuba, in the teaching of social science writing and to inquire into the values and attitudes associated with this.

Palabras clave : teaching; scientific writing; social sciences; graduate studies; Cuba.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )