SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Aproximación teórico-metodológica a la evaluación de la actividad científico-informativa en bibliotecas médicasImplementación de estrategias curriculares en asignaturas de segundo año de la Licenciatura en Enfermería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Humanidades Médicas

versión On-line ISSN 1727-8120

Resumen

OROZCO PEREZ, Jorge Luis; ATIENZAR RODRIGUEZ, Oscar  y  CUENCA DIAZ, Maritza. Methodological strategy for the direction of the educational process for the development of intellectual skill modeling. Rev Hum Med [online]. 2013, vol.13, n.1, pp. 139-156. ISSN 1727-8120.

The article shows a methodological strategy to ensure the teaching process direction in order develop intellectual skill modeling in students; It reveals its main epistemic foundations, its stages and essential actions. That is the reason for which different research scientific methods were applied. Verification of results provides positive evidence of its pertinence when considering the collaborative nature of the educational influences within the institutional context in the direction of a unique educational process.

Palabras clave : competency-based education; aptitude; education higher.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )