SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número3Consideraciones teóricas en torno al proceso de evaluación de la competencia profesional pedagógica didácticaPrácticas preprofesionales en la carrera de Idiomas y Lingüística de la Universidad Técnica de Manabí: fortalezas y debilidades índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

FERNANDO, Solórzano Martínez  y  GARCIA MARTINEZ, Andrés. Fundamentals of Networked Learning Based on Connectivism and Activity Theory. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2016, vol.35, n.3, pp. 98-112. ISSN 0257-4314.

Information and Communication Technologies have permeated all spheres of human life, and affect education as well. That is why they have to be included in educational practices, which necessarily entails a short-term, comprehensive updating of education, its current conceptions, processes and paradigms. In this paper, different conceptions of networked learning are examined, and a proposal for its implementation on the basis of connectivism and activity theory is made.

Palabras clave : learning network; personal learning environments; social networks.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License