SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Relación entre criterios de normalidad de la personalidad, trastornos neuróticos y valores ético - moralesBarreras de comunicación en la relación tecnólogo-paciente en el contexto profesional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Humanidades Médicas

versión On-line ISSN 1727-8120

Resumen

CASAS-RODRIGUEZ, Martha María. The intuitive learning for the development of the creative activity in students. Rev Hum Med [online]. 2013, vol.13, n.1, pp. 22-37. ISSN 1727-8120.

This article constitutes an epistemological analysis of the intuitive learning as a human dimension. Its objective is to characterize the referential sitting for an epistemology about the intuitive beginning myth the cheering of the bibliography and the Hermeneutical method, Historical- logical, Induction- deduction, and analysis and synthesis. Its main results are: the epistemological foundation of the intuitive learning, the pedagogical definition of the intuitive learning and the characterization of the intuitive experiences.

Palabras clave : learning; intuition; knowledge.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )