SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Implementación de estrategias curriculares en asignaturas de segundo año de la Licenciatura en EnfermeríaTalleres metodológicos interactivos para la preparación de los profesores guías de la carrera de Medicina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Humanidades Médicas

versión On-line ISSN 1727-8120

Resumen

ESPINDOLA ARTOLA, Arnaldo et al. Characterization of the process of evaluation of the learning of statistical content in medicine. Rev Hum Med [online]. 2013, vol.13, n.1, pp. 177-192. ISSN 1727-8120.

Issues related to the learning evaluation have been present throughout the teaching learning process history. The following research aims at characterizing the learning process of evaluation of the statistical content in medicine. Results demonstrate that the assimilation level reached by students, on many occasions, is the reproductive one, as a need to deepen on methodology of the design of the system of evaluation of the statistical content learning in medicine.

Palabras clave : educational measurement; statistical analysis; students medical.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )