SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número85Estrategia de superación para lograr la categorización docente de los profesionales universitariosGestión directiva: Desde la mirada de las herramientas de evaluación e-learning índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


EduSol

versión On-line ISSN 1729-8091

Resumen

ROJAS CARRASCO, Oscar; MARTINEZ-FUENTES, Marlenis  y  CAMPBELL, Lucas. Learning and Knowledge Technologies (LKT) to improve teaching processes in virtual education. EduSol [online]. 2023, vol.23, n.85, pp. 115-125.  Epub 05-Oct-2023. ISSN 1729-8091.

Virtuality has become a teaching modality, CT, as a tool to improve teaching processes. This study provides an overview of CT and its objective is to know the use of CT to optimize virtual education in universities. As a result, after the bibliographic review, different tools have been found such as: Google docs, Prezi, Google classroom, YouTube among others, concluding that both teachers and students should put into practice their communication skills to transmit information with the use of these technologies for problem solving.

Palabras clave : Virtuality; CAT; Teaching processes; Virtual education.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )