SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número3Reflexión, acción y crecimiento de los docentes en formación en las aulas de matemáticaLa función de mediación de los inspectores municipales de educación: una visión integral índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Transformación

versión On-line ISSN 2077-2955

Resumen

PARONYAN, Hayk  y  CUENCA DIAZ, Maritza. Intercultural bilingual education in Ecuador: challenges, development and sustainability. trf [online]. 2018, vol.14, n.3, pp. 310-326. ISSN 2077-2955.

The article is an approach to the emergence and organization of intercultural bilingual education in Ecuador focusing on achievements, difficulties and challenges from an intercultural look. The study was completed by analyzing documents from a qualitative perspective. The findings provide collected data demonstrating the significant loss of ancestral languages in the country as an alert calling for the urgent need to improve this important type of education.

Palabras clave : intercultural education; intercultural communication; bilingual education; sociolinguistics; indigenous languages.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )