SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.68 número3Manejo del niño cubano hijo de madres seropositivas al virus de inmunodeficiencia humana (VIH-1)Ictiosis congenita: Presentación clínico-patológica de 4 casos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Pediatría

versión impresa ISSN 0034-7531versión On-line ISSN 1561-3119

Resumen

PEREZ VILLAR, José. ¿Cómo lee mi paciente?: Contribución a la metodología del examen directo en psiquiatría de niños. Rev Cubana Pediatr [online]. 1996, vol.68, n.3, pp.201-210. ISSN 0034-7531.

The author porposes the inclusion of a brief reading and interpretation exercise as a component part of the direct test in children's psychiactrics. This activity throws light on the cognitive and affective sphere of children and on their interaction with parents. In the very good or fairly good readers, any type of cognitive deficit may be almost always discarded and it is not necessary to do complementary tests (psychometric, pedagogic, etc.). Among those who read or interpretate badly it may be found the origin of some symptoms which are weongly imputed to other causes, and there may be observed the dysfunctional reactions resulting from school failure dissapointment in children and their relatives. All this will part of the platform to design our therapeutic procedures.

Palabras clave : READING DISORDERS; COGNITION DISORDERS; CHILD.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons