SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número285¿Qué es hoy la enseñanza de la lengua y qué debería ser?De las unidades fraseológicas al conocimiento fraseológico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Universidad de La Habana

versión On-line ISSN 0253-9276

Resumen

GONZALEZ MAFUD, Ana María  y  PERDOMO CARMONA, Marialys. Approach to the Study of Discourse Markers in Samples of the Educated Speech of Havana. UH [online]. 2018, n.285, pp.25-49. ISSN 0253-9276.

The interest in discourse markers is reflected in increased terms and classifications in several disciplines and from different points of view, and, more recently, the publishing of dictionaries of discourse particles. Based on this matter, and using the methodology developed within the Proyecto de EstudioCoordinado de la Norma Lingüística Culta Hispánica Juan M. Lope Blanch (Project for the Coordinate Study of the Educated Hispanic Norm Juan M. Lope Blanch), this paper was aimed at examining the use of discourse markers in educated speech of Havana. One sample taken in 1990 and another one in 2010, with the distance in time between them being twenty years, were used. The results showed a noticeable increase of discourse markers in men belonging to the first generation, as well as informants' preference for them.

Palabras clave : Linguistics; Discourse Markers; Proyecto de EstudioCoordinado de la Norma LingüísticaCultaHispánica Juan M. Lope Blanch.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons