SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número2Tecnologías de la información y las comunicaciones en educación. Logros actuales y proyección hacia el futuroConocimiento, pensamiento complejo y universidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

RODRIGUEZ MENENDEZ, Mercedes. Teaching to read literature in the new era of technologies and ITCs. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2015, vol.34, n.2, pp.18-27. ISSN 0257-4314.

For many years, literature's value has been widely regardedas a mean for the spiritual growth of every human being; however, this type of reading is neither common nor paramount for a large number of children and young people at present. There are many factors influencing such situation; this paper deals with only one of them: methods used by some professors regarding reading formation and development. Besides, the present work suggests some activities to be performed by professors towards literary competence.

Palabras clave : professors; learning strategies; youngsters; reading; literary work.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons