SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número3Propuesta de actividades para el desarrollo de la expresión oral en inglés en la Escuela de Energía y MinasPropuesta de modelo para evaluar el proceso de formación básica del médico en la Escuela Latinoamericana de Medicina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

CAMPOS PERALES, Vilma  y  GONZALEZ HERNANDEZ, Ida Marianela. Systematization of Theoretical Positions about the Characterization of Learning Styles. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2015, vol.34, n.3, pp.13-28. ISSN 0257-4314.

The present article is aimed at presenting a systematization of the conceptual grounds of the learning styles' characterization. As from the study performed, it was possible to systematize the most important theoretical positions related with this topic, and to determine its historical development trend. Moreover, the paper analyzes the influence of the diagnosis of the learning styles when using educational strategies during the learning-teaching process. During the research, the historic, logical, analysis, synthesis, and sources criticism methods were used.

Palabras clave : developing learning; teaching-learning; educational strategy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons