SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número3Sistematización de posiciones teóricas sobre la caracterización de los estilos de aprendizajeEl acceso a la educación superior cubana en el curso 2013-2014:: una mirada a la composición social territorial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

SOCA GONZALEZ, Heidi; GALARZA LOPEZ, Judith  y  ALMUINAS RIVERO, José Luis. Model Proposal to Evaluate the Basic Formation Process of a Physician in the Latin American School of Medicine. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2015, vol.34, n.3, pp.29-41. ISSN 0257-4314.

In training future healthcare professionals, especially the physicians, their transit through the Basic Cycle is of the out-most importance, where the biological grounds related with the human body functions and structures are taught. The quality evaluation is a tool that collaborates to achieve the continued improvement of the process, theoretically and methodologically sustained on well-grounded bases. The work suggests a model to evaluate the physician´s basic training in the Latin American School of Medicine, sustained in a group of essential relations, principles, approaches, premises, qualities, and main moments that make possible to interpret the analyzed object and its practical implementation.

Palabras clave : quality; evaluation; continued improvement.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons