SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número3Las exigencias lógicas en la investigación científica.: Una mirada desde la solución al dilemaMetodología de seguimiento de graduados del Instituto Superior Politécnico de Kwanza Sul índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

MOSCOSO MERCHAN, Fernando  y  HERNANDEZ DIAZ, Adela. The Educational Development of the University Professor.: A Challenge of the Contemporary Word. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2015, vol.34, n.3, pp.140-154. ISSN 0257-4314.

Facing the new challenges of higher education, the professors, and leading actors in the transformation process, require a training process, not only a discipline one, but also educational, as part of their professional development. The university professor educational training corresponds with the need of professionalizing the university teaching. Thus it is important to understand it as a transformation´s notion. The present article develops a global and integrating conception of university professor educational training; and to do so, the activity theory is used, for it offers many possibilities to satisfactorily fulfill this requirement.

Palabras clave : higher education; professional development; activity theory.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons