SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número2Proceso de evaluación institucional de la calidad en las universidades dominicanas, en armonía con las tecnologías de la información y las comunicacionesLa estrategia pedagógica como herramienta para el mejoramiento del desempeño profesional de los docentes en la Universidad Católica de Cuenca índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

GARCIA HERNANDEZ, Katia Conrada; LLANIO MARTINEZ, Giraldo  y  ARENAS GUTIERREZ, René. English Teaching as a Foreign Language:: its Insertion in the Formation of Registered Nurses in Cuba. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2016, vol.35, n.2, pp.59-71. ISSN 0257-4314.

The present work performs a brief historical description of the foreign languages teaching, and, in particular, the English language as from the emergence of the grammar method, up to the application of the communicative approach. Several antecedents are also presented in terms of the foreign languages teaching since the University Reform, the importance of the implementation of the Main Program for Foreign Languages in Cuban universities, and the behavior of English teaching as a foreign language in the Cuban medical university.

Palabras clave : quality of training; higher education; teaching-learning process.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons