SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número3El trabajo docente-metodológico en el Departamento Carrera de Contabilidad y Finanzas de la Universidad Agraria de La Habana: estrategia metodológica para su perfeccionamientoConsideraciones teóricas en torno al proceso de evaluación de la competencia profesional pedagógica didáctica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

ROMERO ORTEGA, Armando  y  SANZ CABRERA, Teresa. Urgent Need for Future Preschool Teachers to Be Given a Better Research Training. The Salesian Polytechnic University of Ecuador as a Case Study. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2016, vol.35, n.3, pp.73-87. ISSN 0257-4314.

In view of new social demands and advanced education theories more strongly requiring teachers with sound training, syllabuses must be changed for degree courses to be more socially useful. In this context, there is an urgent need for future preschool teachers to be given a better research training. Examining how this training is approached and given to students doing a degree in early childhood education can contribute to the preparation of improved syllabuses, especially in the case of Ecuador where higher education is going through a transitional period. This paper presents the main results of a diagnosis made to research training given to early childhood education students at the Salesian Polytechnic University of Quito, Ecuador.

Palabras clave : syllabus; research training; research skills.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons