SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número3Reflexiones sobre la virtualización de la formación de habilidades investigativas en los estudiantes vinculados al desarrollo de softwareResponsabilidad social universitaria: fundamento para la gestión sociocultural índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

PASSARINI, José et al. Contribution to programs supporting the permanence of students in the accreditation of university careers: The case of the Program to Support Learning of the University of the Republic of Uruguay. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2017, vol.36, n.3, pp.38-54. ISSN 0257-4314.

The article is aimed at being a raw material for debating the contribution of the support programs and the university students´ permanence, to the processes of career accreditation. The set indicators for the accreditation in MRCOSUR´s careers are revealed and their correspondence with the activities of the Program of Learning Support (PROGRESA, Programa de Respaldo al Aprendizaje) of the University of the Republic of Uruguay.

Palabras clave : quality of higher education; institutional evaluation; university students background.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons