SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número3Nuevos indicadores de producción del conocimiento en la universidad, desde la impronta de una cultura de evaluación propendida a la innovación social. El caso de la Universidad Politécnica Salesiana, de EcuadorUna aproximación a la gestión de las instituciones de educación superior en China índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

MENDOZA BRAVO, Karina Luzdelia  y  CASTELLANOS NODA, Ana Victoria. A critical look to the experience in the English Club as from the educational dimension of university extension. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2017, vol.36, n.3, pp.137-152. ISSN 0257-4314.

The article presents the systematization of the English Club´s experience as an entailment and space of formation Project of the students of Language and Linguistics career in Universidad Técnica de Manabí, Ecuador. The preliminary results that are being built as from the systematization project, are compared. The said project is intended to summarize the analysis lines and to visualize ways of work and construction of knowledge from and for the extension's practices. The critical reflection on practices, its conceptualization and production of new knowledge, as from the educational dimension of the extension, constitutes the objective of the article. At the same time, this work attempts to highlight the extension projects´ role as social spaces for learning and comprehensive formation of the student.

Palabras clave : extension; comprehensive formation; entailment.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons