SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.37 número1Políticas de acceso a la universidad en Argentina.: Estrategias institucionales y perspectivas en conflicto en carreras de ingenieríaUna didáctica para el desarrollo de las competencias investigativas del profesional en formación inicial y permanente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

POZAS PRIETO, Wilfredo José; LOPEZ FERNANDEZ, Javier  y  SANTACANA PALENCIA, Teresita Avelina. Historical Analysis of the Processes of Academic Categories in the Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2018, vol.37, n.1, pp.148-161. ISSN 0257-4314.

The present work performs a historical study of the processes of academic categories at the Universidad de Ciencias Pedagógicas José Martí de Camagüey, during the period 1976-2014. The work examines its evolution in accordance with the academic and scientific development of this institution since its creation, which made possible to identify five stages of transition, from its beginning to the integration of the universities in 2014, the main regularities and difficulties and the aspects that require more attention in the conditions of the new university. This research is an experience that may contribute to a process of improvement of the Cuban university model within the framework of its integration, as well as the training of its faculty and the set of actions that shall guarantee its transit through the established system of categories.

Palabras clave : university; academic categories,; historical study.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons