SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número3Modelo de formación neuroeducativa para docentes en la República DominicanaLa contextualización del Análisis Matemático en la Matemática escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

PIEDRA CHAVEZ, Ketty  y  BAUTE ALVAREZ, Luisa. Continuing Education - A Nursing Teacher Training System Based on the Nursing Profession and Practice. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2019, vol.38, n.3, e15.  Epub 01-Dic-2019. ISSN 0257-4314.

The nursing teacher training system proposed for the University of Guayaquil in Ecuador has philosophical, psychopedagogical, teaching, and nursing profession and practice-related bases, which contributes to continuing education. The Delphi method was used. The system has specific goals, is flexible, and contextualized. It has three subsystems - Fundamentals of Pedagogy, Pedagogical Updating, and Pedagogical Innovation.

Palabras clave : training; pedagogical issue; nursing teacher training system.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )