SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número1Evolución de valores formativos y realidad social docente: acciones para incorporar la educación ambiental a ArquitecturaConocimiento y frecuencia del uso de las tecnologías de información y comunicación en la práctica educativa. Variables sociodemográficas de los docentes en la Universidad de Los Andes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

PEREZ-RUIZ, Ángel. Teaching the Portuguese Language in Higher Education. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2020, vol.39, n.1, e2.  Epub 01-Abr-2020. ISSN 0257-4314.

Language lessons are intended for people to communicate in a foreign language. The whole body of lessons constitutes a unity aimed at achieving goals set by education system, degree, program, and subject. Teaching-learning process is of itself a student personality development process, because it structures and develops the relation between the cognitive (knowledge, habits, and skills) and the affective (attitudes). This work suggests practical measures which may contribute to a better teaching-learning process of the Portuguese language, adapting it to every academic environment, and making contents more flexible depending on the pace at which average students learn.

Palabras clave : language classes; communication skills; Portuguese.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )