SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número1Conocimiento y frecuencia del uso de las tecnologías de información y comunicación en la práctica educativa. Variables sociodemográficas de los docentes en la Universidad de Los AndesImpacto del programa educativo de la Cátedra Universitaria del Adulto Mayor en el empoderamiento comunitario índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

PEREZ, Lillitsy Rosario; MASSON CRUZ, Rosa María  y  TORRES MIRANDA, Teresa. Comparative Study of University Experiences in Training Academics. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2020, vol.39, n.1, e4.  Epub 01-Abr-2020. ISSN 0257-4314.

This paper is aimed at identifying some trends in training academics, through a comparative study. For this, experiences of Latin American universities in training academics were compared. The study had three parts: first, educational contexts where academics are trained were depicted; second, peculiar ways in which each university trains academics were assessed; and third, traditions of universities in training academics were identified. New ways of training academics are suggested.

Palabras clave : pedagogical formation; professional formation; comparative method.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )