SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número2La tutoría entre pares (mentoría) como apoyo a la inclusión educativa en la Universidad Autónoma de Zacatecas, MéxicoCalidad de vida percibida durante los estudios de posgrado por profesionales egresados índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Cubana de Educación Superior

versión On-line ISSN 0257-4314

Resumen

TRUEBA, Sebastian Adolfo. Student Self-Assessment and Self-Grading - Rereading The Ignorant Schoolmaster by Jacques Rancière. Rev. Cubana Edu. Superior [online]. 2020, vol.39, n.2, e9.  Epub 01-Ago-2020. ISSN 0257-4314.

This paper discusses an experience in student self-assessment and self-grading of a subject which is part of the Special Education Teaching Degree, by rereading The Ignorant Schoolmaster: Five Lessons in Intellectual Emancipation by Jacques Rancière. The experience was put into context; some aspects of this book were clarified, and put in the dialogue form. Finally, advantages of this teaching strategy were examined.

Palabras clave : Self-grading; self-assessment; emancipation; Rancière.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )