SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2La calidad en el desarrollo profesional: avances y desafíosAnálisis de la disciplina histología en el plan de estudio de la carrera de medicina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación Médica Superior

versión impresa ISSN 0864-2141

Resumen

CANIZARES LUNA, Oscar  y  SARASA MUNOZ, Nélida. El paradigma sociomédico cubano: un reto para la enseñanza de la Anatomía humana. Educ Med Super [online]. 2000, vol.14, n.2, pp.148-154. ISSN 0864-2141.

In order to found and direct the improvement of the teaching-learning process in Human Anatomy, it was made a critical assessment of the main historical characteristics of medical education and the particular didactics of this discipline in Cuba according to different medical paradigms. The strengths and weaknesses in the current implementation of the process were identified and recommendations for its future transformation were given.

Palabras clave : HISTORY OF MEDICINE, 18 TH CENTURY; EDUCATION, MEDICAL [history]; TEACHING [methods]; LEARNING; ANATOMY [education].

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )