SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2El paradigma sociomédico cubano: un reto para la enseñanza de la Anatomía humanaLa fisiología y el problema de la correlación entre lo biológico y lo social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación Médica Superior

versión impresa ISSN 0864-2141

Resumen

CABALLERO GONZALEZ, José E. Análisis de la disciplina histología en el plan de estudio de la carrera de medicina. Educ Med Super [online]. 2000, vol.14, n.2, pp.155-162. ISSN 0864-2141.

The structure of a discipline and of a subject within the curriculum is explained, making special emphasis on the discipline of Histology in the medical curriculum. Possible adaptations are recommended. Histology I is analyzed as a subject and difficulties are found in the system of evaluation and in the selection of the types of class where the frequent evaluations are analyzed. That?s why, the coordination among the objectives, the content and the system of evaluation is lost.

Palabras clave : STUDENTS, MEDICAL; PROBLEM-BASED LEARNING; CURRICULUM; SCHOOLS, MEDICAL; EDUCATION, MEDICAL [trends]; HISTOLOGY [education].

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )