SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1Estrategia de comunicación social para la atención primaria de salud en la provincia Las Tunas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación Médica Superior

versión impresa ISSN 0864-2141

Resumen

FARELL VAZQUEZ, Guillermo Enrique. El desafío de las nuevas tecnologías de la información y las comunicaciones para los docentes de la Educación Médica. Educ Med Super [online]. 2002, vol.16, n.1, pp.5-6. ISSN 0864-2141.

A study was conducted on the new approaches to be taken into consideration in teaching the new information and communication technologies and the preparation that Medical Education professors should have. The current teaching methods including the presence of professors and students were assessed and compared to the virtual education whose advantages are greater. The current courses with attendance of students are not disregarded under the present circumstances, but new forms of teaching these new technologies are suggested.

Palabras clave : EDUCATION, MEDICAL; COMPUTER LITERACY; USER-COMPUTER INRTERFACE.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )