SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Caracterización de la preparación del docente en el análisis de un problema de saludLa comunicación médico-paciente como parte de la formación ético-Profesional de los estudiantes de medicina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

  • No hay articulos citadosCitado por SciELO

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación Médica Superior

versión impresa ISSN 0864-2141

Resumen

SALAS PEREA, Ramón Syr. La identificación de necesidades de aprendizaje. Educ Med Super [online]. 2003, vol.17, n.1, pp.25-38. ISSN 0864-2141.

This paper analyzes the identification of learning needs as the core of curricular design of postgraduate education and its consideration as a type of educational research work on the basis of investigation-action. The different educational needs and the ways of determining them are classified. Learning needs and their system approach are studied from a conceptual viewpoint on the basis of health situation, the working process and the individual deficiencies of professionals. A methodology for a comprehensive approach to this subject is assessed.

Palabras clave : EDUCATION, GRADUATE [methods]; NEEDS ASSESSMENT; RESEARCH DESIGN.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )