SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue2The Teaching Project and the gender category in the training of health human resourcesThe curriculum and the professor in the transformation of the medical practice-medical education binomial author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

  • Have no cited articlesCited by SciELO

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Educación Médica Superior

Print version ISSN 0864-2141

Abstract

LUGONES BOTELL, Miguel; GARCIA HERNANDEZ, Marlene  and  PICHS GARCIA, Luis Alberto. La enseñanza tutelar y los profesores principales en el proyecto del policlínico universitario. Educ Med Super [online]. 2005, vol.19, n.2, pp.1-1. ISSN 0864-2141.

Se realiza un breve recuento sobre la enseñanza médica en Cuba. Se analiza el papel del médico de familia en la enseñanza médica y la importancia de la enseñanza tutelar a partir del surgimiento de los policlínicos universitarios. Se hacen algunas recomendaciones.

Keywords : policlínico docente; profesores; educación médica superior.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )